Compania Klarna a realizat recent un studiu, intervievând 4000 de cumpărători din Europa, SUA, Marea Britanie și Australia pentru a depista comportamentul lor și, mai ales, pentru a afla către ce trebuie să se orienteze brandurile în 2021. Cu cine stăm de vorbă? 

Așa că au identificat 5 tipuri de consumatori și explicăm mai jos cum se diferențiază: 

1. FAMILY FIRST

Așa cum bine zice denumirea lor, cei din această categorie se axează mai mult pe binele familiei, prioritizând cumpărăturile pentru casă. De obicei sunt ocupați tot timpul și găsesc că este convenabil să facă cumpărăturile online. Ce este interesant la acest segment este că 30% dintre ei au răspuns că nu sunt devotați unui brand anume, iar 55% au spus că sunt deschiși să încerce branduri noi. Bine de știut pentru brandurile nou apărute.  

2. ASPIRATIONAL ACHIEVERS

Aspirational Achievers sunt acei cumpărători pentru care timpul este cel mai important. Ei privesc achizițiile ca pe niște investiții și nu se sfiesc deloc să „cumpere acum și să plătească mai târziu”.

3. SAVVY FASHIONISTAS

Această categorie, asemenea celei de mai sus, prețuiește timpul și preferă să nu plătească pe loc. Ce diferă însă? un aspect foarte important: flexibilitatea modalităților de plată (mai ales în rate) îi determină să cumpere cel puțin cu regularitate (33%), dacă nu chiar mai des sau mai mult (35%).  

4. HERE AND NOWS

Acești „Aici, Acum” sunt cei care se bucură de libertate și de independență. Nu se grăbesc să economisească și mai degrabă cheltuie tot ce câștigă pe lucrurile care le aduc plăcere și bucurie. Cum achiziționează? Online, prin aplicații sau direct din social media (22%). Când vine vorba de plată, aleg metoda care îi asigură că nu fac niciun compromis. 65% dintre aceștia spun că este foarte importantă posibilitatea de a cumpăra direct din magazinul online sau offline.

5. CONSCIOUS CONSUMERS 

Acest segment de public pune preț pe sustenabilitate și etică. Pentru 42% dintre ei încrederea și reputația unui brand sunt cele mai importante. 

Cei mai mulți din acest segment spun că nu ar cumpăra dintr-un loc care nu este sigur din punct de vedere al siguranței, mai ales având în vedere contextul actual: pandemia de Covid-19.

De ce e important să știm aceste categorii, noi ca marketeri? Pentru crearea cât mai precisă audiențelor, desigur. Ca să nu mai vedem reclame pe social media doar pentru că avem între 18-65 de ani și locuim în România. Putem mai bine și mai eficient de atât. 😎

Și acum, de vorbă cu consumatorii: în ce categorie vă regăsiți? 


0 comentarii

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Avatar placeholder

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.