După un an atât de tumultuos, care nici nu s-a încheiat încă, dar care a dat toate planurile oamenilor peste cap, vine vremea să ne întrebăm cum va arăta 2021 din punct de vedere al marketingului online? E greu să prezici ceva și anul ăsta ne-a demonstrat-o cel mai bine, dar hai să vedem ce zic experții globali din domeniu.

Echipa Talkwalker, în parteneriat cu HubSpot, a intervievat 70 de experți globali din domeniu cu scopul de afla ideile și predicțiile lor pentru anul ce urmează. Și așa aflăm că ne putem aștepta la:

  • Mai mult sprijin din partea brandurilor. 77% dintre consumatori se așteaptă ca brandurile să-i ajute în viața de zi cu zi. Cum? Începând cu a respecta cei 4C: curățenie, compasiune, comunitate, contactless. Nu mai este vorba doar de produs sau de servicii, ci e nevoie de sprijin. E timpul ca oricine poate ajuta în vreun fel să o facă sub orice formă poate. Și da, e valabil pentru toate brandurile.
  • Meme. Multe mesaje vor fi sub formă de meme-uri. Deja se întâmplă. Cu toți avem un prieten, doi, patru, zece cu care „conversăm” sub formă de meme-uri. De ce? Pentru divertisment. Pentru că râsul ne ține cât de cât sănătoși la cap mai ales în vremurile astea.
  • Nostalgia marketing. Dacă n-ați mai auzit de asta, aflați că e o practică destul de des utilizată de către branduri care apelează la ceva ultracunoscut din trecut pentru a trezi nostalgia consumatorilor (în general millennials). Iată un exemplu:
  • Jocuri. Gamification. Interactivitate. O bună parte a utilizatorilor de social media se joacă sau vor să se joace. Ce? De la jocuri pe telefon până la jocuri pe consolă. You name it. Așa că nu ne-ar mira să vedem mai multă interactivitate în conținutul media. Ba chiar ne-ar plăcea, nu? 
  • Podcast-uri. A explodat apariția lor în ultimele 7 luni, în urma pandemiei. Și continuă să se extindă plaja podcasturilor pentru că chiar au succes. 
  • Mai puține știri false (#fakenews). Asta nu știm cum se va întâmpla. Știm că giganții social media se chinuie să construiască algoritmi care să verifice știrile și să combată răspândirea știrilor false, dar, din păcate, este un flux atât de mare încât apariția lor este încă inevitabilă. Așa că aveți grijă ce citiți sau vedeți și nu vă încredeți în nicio sursă dacă nu e verificabilă. 
  • Mai multă conștiență. Consumatorii sunt mai conștienți de adevăratele probleme și au pretenția ca brandurile să le trateze serios. Nu e o tendință, e realitatea. 

Ne place sau nu, vrem sau nu să credem, e cât se poate de real: pandemia asta ne-a trezit cumva la realitate pe toți. Nimeni nu mai are aceeași viață ca înainte și e posibil să nici nu o mai aibă prea curând. Dar asta nu e neapărat ceva rău. Putem fi tot timpul mai conștienți, mai alerți, mai pe fază, mai responsabili și mai conectați, chiar dacă, momentan, de la distanță. 

#StaySafe #StaySane #StayInformed 

Categorii: Ce mai e nou

0 comentarii

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Avatar placeholder

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.